GlobeCore / Статті / Сумішеві палива для суден і їх виробництво на апараті вихрового шару

Сумішеві палива для суден і їх виробництво на апараті вихрового шару

Сумішеві палива для суден і їх виробництво на апараті вихрового шару

Сумішеві палива для суден — це горючі суміші, які використовуються в роботі суднових енергетичних установок. Вони забезпечують роботу систем, що відповідають за пересування судна, функціонування бортових пристроїв, механічних агрегатів, апаратури та обладнання. Залежно від типу горючого продукту виробництво суднового палива полягає в змішуванні таких компонентів, як мазут з дизельним пальним або дизельні фракції з добавками.

Сумішеві палива для суден

Суднове паливо використовується в різних за типом і способом роботи установках. Серед них головний двигун, мотор електрогенератора, котел для гарячої води, пари та інші системи. При цьому для кожного типу установок застосовуються окремі сумішеві палива.

Окрім того, для головного двигуна також використовують різні види палива. Це пов’язано з вимогами до викидів сірки в різних регіонах, екологічними нормами та економічним ефектом від використання того чи іншого продукту.

Існують зони спеціального контролю. У них використовують суднове дизельне пальне з низьким вмістом сірки. Це дистилятні продукти з низькою в’язкістю. Вони є аналогом дизельного пального для автомобілів, але з більшим вмістом сірки та меншим цетановим числом.

На легкому паливі судна також працюють у портах, під час маневрів, коли двигун часто змінює режими роботи. А при виході у відкрите море в зонах без спеціальних обмежень дистилятне паливо змінюють на важкі, висков’язкі продукти — судновий мазут. Його використовують для роботи потужних силових агрегатів, які не є вимогливими до якості палива.

Таким чином, сумішеві палива для судноплавства бувають таких видів:

Дизельне паливо

Це світлий, легкий продукт, який включає до 0,5% сірки. У зонах зі спеціальними правилами та обмеженнями використовується пальне з часткою сірки до 0,1%. Дизельне паливо також може застосовуватися для річкового транспорту. Це чисте, але дороге паливо, тому заправляти ним великі судна невигідно. Тим більше, що їх двигуни невибагливі й не потребують використання настільки якісного продукту.

Малов’язке суднове паливо

Це також світлий нафтопродукт на основі дизельних фракцій нафти. Частка сірки у складі варіюється від 0,5 до 1,5%. Виробництво суднового палива полягає у змішуванні дизельних фракцій з легкими газойлями вторинних процесів. Це дешевше порівняно з дизелем і не вимагає використання присадок для збереження змащувальних властивостей. Застосовується в середньооборотних, високооборотних суднових агрегатах, газотурбінних установках.

Високов’язке суднове паливо

Виробництво суднового палива високої в’язкості передбачає змішування залишкових нафтопродуктів з дизельними фракціями. У результаті отримуються дешеві важкі та надважкі сумішеві палива високої в’язкості для газотурбінного обладнання, малооборотних і середньооборотних двигунів. Це темні сорти нафтопродуктів. До них належать суднові палива ІФО-30, ІФО-180, ІФО-380, судновий мазут Ф-5 і Ф-12. Використовуються в суднових силових установках. Також до цієї категорії відноситься пічне паливо для суден. Воно буває марок М-100 і М-40.

Якраз виробництво суднового палива важкого типу можна оптимізувати завдяки впровадженню в технологічний процес апарата вихрового шару (АВС) від компанії GlobeCore.

Сумішеві палива для суден — недоліки традиційних методів підготовки

За класичною технологією суднове дизельне паливо готують за допомогою спеціальних механічних мішалок. У цьому випадку при змішуванні дизельного палива з мазутом отримують емульсії з низькою стійкістю, у яких містяться частки мазуту розміром від 20 до 100 мкм. Емульсія з низькою стійкістю після певного часу зберігання в бункері вимагає додаткової обробки перед використанням.

Крім того, сумішеві палива можуть вимагати додаткового очищення за допомогою фільтрів, сепараторів через наявність у складі великих механічних включень, забруднень, води.

Розв’язати ці проблеми традиційних методів підготовки суднового палива можна шляхом використання апарата вихрового шару від компанії GlobeCore. Промислові випробування і аналіз, проведений Д.Д. Логвиненком, підтверджують доцільність такого способу приготування горючих сумішей для суднових силових установок. АВС підходить для приготування палива, покращення його якості, інтенсифікації процесів згоряння.Сумішеві палива для суден і їх виробництво на апараті вихрового шару

Підготовка суднових сумішевих палив на апараті вихрового шару

При змішуванні дизельного палива з мазутом на апараті вихрового шару отримуємо якісну емульсію з високою стійкістю. Суднове дизельне паливо готується за кілька секунд. При цьому дисперсність мазуту, який міститься в ньому, становить менше 1 мкм. Емульсія не розшаровується і відрізняється високою седиментаційною стійкістю. Підготовлені таким способом сумішеві палива підходять для використання в суднових дизельних двигунах.

Результат обумовлений обробкою палива в середовищі вихрового шару, створеного феромагнітними частинками та електромагнітним полем. У робочій камері під дією електромагнітного поля голки перетворюються на мішалки, дробарки. Вони інтенсивно обертаються та переміщуються по камері. Феромагнітні елементи стикаються зі стінками робочого об’єму, між собою, частками оброблюваних матеріалів. При цьому спостерігаються осередки підвищення температур, високі локальні тиски, магнітострикція, кавітація. У таких умовах сумішеві палива піддаються якісній гомогенізації, а частки мазуту в ньому ефективно подрібнюються.

У результаті отримуємо стійке суднове дизельне паливо, на виробництво якого витрачено в рази менше енергетичних ресурсів, ніж при використанні класичних установок. Процеси диспергування часток і змішування компонентів інтенсифікуються, сумішеві палива виробляються в кілька разів швидше.

Переваги підготовки суднового палива на апараті вихрового шару

Підготовляти суднове паливо із застосуванням апарата вихрового шару зручно та вигідно з таких причин:

  1. Висока якість продукту: Отримуємо сумішеві палива високої якості з дрібнодисперсними частками мазуту і гарною стійкістю до розшарування.
  2. Економічність: При споживаній потужності 4,5 кВт модель апарата вихрового шару АВС-100 готує суднове дизельне паливо з продуктивністю до 5-6 куб. м на годину. Таким чином, на кубометр палива витрачається менше 1 кВт енергії, що в рази вигідніше, ніж при використанні традиційних установок.
  3. Екологічність: Відсутні відходи і скорочуються викиди в атмосферу від спалювання палива, оскільки воно відрізняється кращою якістю та більш стійким станом.
  4. Універсальність: АВС замінює відразу кілька установок, на яких обробляють і готують суднове паливо, зокрема сепаратори, гомогенізатори, фільтри. При цьому апарат обходить їх за експлуатаційними якостями, в ньому виключена втрата палива.

Виробництво суднового палива на апараті вихрового шару дозволяє в рази прискорити технологічний процес, адже на змішування компонентів витрачається кілька секунд, що набагато швидше, ніж на традиційних механічних мішалках. Крім того, обладнання відрізняється компактністю, невеликою вагою, тому може без проблем використовуватися навіть на порівняно невеликому судні. Наприклад, у порівнянні з гомогенізатором С-3ТВ А з продуктивністю 1,83 м³/год апарат АВС-100 легший у 2,5 рази. А його продуктивність при цьому в рази вища, чого достатньо, щоб заготовляти сумішеві палива для найбільших і потужних суднових установок.

Щоб проконсультуватися та замовити апарат вихрового шару для виробництва суднового палива, зверніться до менеджерів компанії GlobeCore.